Wednesday, December 31, 2008

Salam Maal Hijriah 1430 & Tahun Baru 2009

Assalamualaikum wbt...

Kita sedang meniti jam2 terakhir tahun 2008. Awal Muharram dh selamat berlalu. Hari ni dh 3 Muharram 1430H. Semoga kedatangan kedua2 tahun baru ni akan memberikan kita 1001 kebaikan, rahmat dan keberkatan drpd Allah SWT.

Azam? Asal masuk tahun baru je mesti org akan berckp tntg azam kan? Entah...Niat aku utk tahun baru ni, nk berusaha dgn lebih baik, terbaik dlm segala hal. Harap2 dimurahkan rezeki. Kot dpt duit juta2 dr sumber yg xdisangka2, sape tahu. (berangan...hehehe.)

Alhamdulillah, kerja utk 2008 dh selesai dh tadi. Utk 2008 ni, yang paling aku xlupa pasal xcident hari tu. mid Disember. Sampai hr ni isteri aku masih trauma. Kalo naik keta ngan dia, asalkan nampak kereta depan brek je, mesti dia gelabah, suruh aku brek cepat2. Smp aku pn jd trauma jugak. Klu aku drive sorg2, ok je. Mcm biasa. Mungkin makan masa sket utk dia lupakan kisah tu.

Misi terdekat, nk tinggalkan Icha kt pengasuh sbb mamanya kena dftr kt IPG Ipoh utk kursus KPLI. Xlama lg, aku kena jd Mr. MAMA la. Jaga sibudak kecik tu. Harap dia xnangis2 sgt. Skan dok ajar dia menyusu guna botol, b4 diz dia menyusu badan. Ptg tadi baru je bwk pegi jumpa dgn bkl pengasuh dia. Makcik Zaharah (Icha kna panggil Opah le..). Bila Opah ambil, terus nangis. Xbiasa lagi la tu. Seminggu dua ni kna selalu bwk pegi la. Nk bg dia biasakan diri. Nnt senang nk tinggal.

Semalam, keputusan PMR dh kua. Xtau la apa citer. Dgr2 30++ dpt 9A. Mcm jatuh sket la peratus yg dpt straight A. Hari Jumaat ni baru tau la sbb ada meeting.

Ok, SELAMAT TAHUN BARU 1430h & 2009!!!

No comments:

WELCOME TO SCHOOL OF LIFE