Saturday, January 03, 2009

Selamat Kembali Ke Sekolah

Assalamualaikum w.b.t. & Salam Ukhuwah!!

Hari ni hujan xberhenti2 sejak dr subuh tadi lagi. Nk keluar pn malas. Xtvt plg time hujan, xde lain la...ta-ya-dal-wau-ra (tidur). Hahaha...2,3 hari ni selalu hujan. Sampaikan kt tepi rumah aku terjadi lanslide. Boleh tahan jugak la. Sampai jln xboleh nk lalu. Aku bgn pg smlm nk ke sekolah utk mesyuarat, tgk ada pak polisi sedang meng'usha' tebing bukit sblh highway PLUS. Rupanya ada landslide. So, dorang rentangkan p
ita kuning, mcm crime-scene pulak.













Arghh...mini Bkt. A'bangsa tragedy...

Ptg tu, lepas asar aku jln2 pegi tgk landslide tu n amik pic sket. So, let's the pic tells everything.










Di sini la kejadian misteri tu berlaku...(hahahaha!!)

Hooray, sekolah dh nk mula (huhuhuhu). Cuti tinggal 2 hari je la. Lusa sesi persekolahan 2009 akan bermula. Pagi esok ada pendaftaran pelajar.


Pagi semalam, mesyuarat guru pertama, 2009. Boleh kata semua ada. Yang lama xjumpa, mcm2 cerita la. Riuh rendah dlm bilik mesyuarat. Kul9 baru mesyuarat mula. Mr. Boss (En. Dzul - Pengetua) bg ucapan alu2an. Sblm mulakan agenda mesyuarat, dia sempat menerangkan tentang hala tuju sekolah. Katanya lg, perancangan strategik sekolah mesti seiring dgn PPSBP (Pelan Pembangunan Sekolah Berasrama Penuh), PIPP dan juga misi nasional. Dia juga ada ckp tntg visi & misi SBP. Visi sekolah adalah "Menjana Komuniti Berilmu Bertaraf Dunia". Mcm2 lg la dia explain.

Dh selesai pasal visi, misi & sbgnya baru masuk agenda tntg tugas2 guru. Tahun ni aku dpt tugas baru. Kena jadi Guru Penyelaras IT. Huhuhuhu....mcm susah je. Aku ni bkn byk sgt ilmu IT. Tugas2 lain, mcm biasa la...antaranya;

1. Guru Biologi utk form 4B, 4M & 5K. (of course la, aku che'gu Bio).
2. Guru Sains utk form 1F & 1K. (tgggjwb baru ni, thn lps kena ajar Math)
3. Ketua Guru Rumah Delima - dh masuk tahun ke-3. Maybe next year kena pass baton kt org lain pulak.
4. Guru Penasihat Kadet Bomba - dh msuk tahun ke-5 dh.....
5. Guru Penasihat merangkap Jurulatih Bola Keranjang - pun dh msuk tahun ke-5. from nothing to something.
6. Masih lagi Setiausaha Panitia Biologi - rasanya mcm nk bg kt Cikgu Tuziah je....ahaks!
7. Guru Penyelaras IT - baru dilantik. Aku xtau la apa kriteria yg ada smp dorg pilih aku. Aku still xtau apa skop tugas Penyelaras IT ni.

Apa2 hal pun, aku harap aku mampu pikul tugas & tanggungjwb yg diamanahkan sebaiik mungkin. Semoga Allah permudahkan segala urusan aku. Aamiin.

P/S : Update pasal Icha...makin aktif meniarap. Letak je terus meniarap. Pastu jerit2, letih. Hahaha....

4 comments:

Y a T C i E said...

waaa.nak kembali ke zaman sekolah..
rindu!!!

Che'Gu Fazli said...

meh la skola...ok je.muat lg ke baju skola dulu?ahaks!!!

mantan said...

segalanya akan jadi mudah klai ckgu ikhlas dan sedar akan tgjb.insyaAllah

Che'Gu Fazli said...

terima kasih simantanguru.

WELCOME TO SCHOOL OF LIFE